Dag 11 zion bryce

28 april 2019 - Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten

Super relaxt wakker worden met uitzicht op de rode bergen van Zion national park.

Ongelofelijk mooi, de zonsopgang maakt de bergtoppen om ons heen langzaam super rood!

Klein ontbijtje voor pa en ma, de kids liggen nog lekker op bed en rijden maar.

We hebben weer een spannende en super leuke dag voor de boeg.

Jammer genoeg is  de bergpas afgesloten tussen Zion en bryce.

I.p.v. 35 Meil word het 175 meil. (Ongeveer 3 uur reizen) Maar dat is hier zeker geen straf hoor! Het gebied veranderd continue dus erg leuk om te zien.

Onze planning staat nu zeker onder druk aangezien ma een Wallmarkt heeft ontdekt op de weg Richting Bryce. Je weet het wel he, even wat boodschappen doen, maar ma komt terug met handdoeken, Nieuw ondergoed, Een nieuwe tas, Make upp en veel teveel boodschappen!!

Aangekomen in Bryce Ruby’s inn rv park midden in een dennenbos.

Nu klaarmaken en het park in.

Het is niet uit te leggen, en wat zeker heel vreemd is dat we 1 km voor het natuurpark zitten en je ziet nog helemaal niets van wat ons te wachten staat. Bryce is een knalrode kloof waar een hele zooi amfitheaters staan van rode rotsen. Zeer mooi, knalrood en super zeldzaam! Er is maar 1 plek waar dit bestaat en dat maakt het allemaal zo vreemd. Op een paar honderd meter van de kloof zie je er niets van, je begeeft je in een mooi dennenbos. Waarom is precies en alleen daar de grond van de kloof zo opengespleten en in deze vorm achtergebleven!

Allemaal vragen waar we het antwoord niet voor hebben, laten we er maar van genieten dan. Met de park shuttle bus worden we het park ingebracht en we gaan naar drie uitzichtpunten. Vanaf de laatste gaan we een hike lopen het dal in, de Queens garden trail. (Kilometer of vijf gelopen) Leuk om te zien dat het van dicht bij om een soort harde klei gaat. ( Jammer genoeg gaat dit in de toekomst allemaal wel kapot)

Moe en voldaan terug naar het rv park, zwemkleding aan en lekker zwemmen met zn vieren in het zwembad van het naast gelegen hotel. Daarna lekker taco’s eten, een spelletje, beetje gek doen en nu lekker slapen. Morgen weer een mooie dag en op naar papa zn lang verwachte wens (horse shoe bend).

Dus welterusten  allemaal.

Mazzzzel Arie

1. Christelle van Velzen:
    30 april 2019
    Leuk om alle verslagen te lezen! Wat maken jullie veel mee! Wat is het aller aller indrukwekkendste wat jullie gezien hebben? Kusss