Dag 10 zion

28 april 2019 - Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten

Even lekker rustig wakker worden allemaal, en ja hoor ongelofelijk de kids blijven in een diepe coma tot een uurtje of 10.00 ( Dit is uiterst zeldzaam kan ik melden)

Pa geniet van het uitzicht met een bakkie koffie.

We zien al vroeg mensen helemaal bepakt en bezakt op weg gaan naar Zion national park om te gaan hiken.

Wij zijn ook benieuwd aangezien het onze eerste hike ooit word.

Ja hoor zonnebrand op, kleding eten ,drinken mee. Petten op en daar gaan we dan.

Onze hike stokken in de aanslag. We hebben de folder laten vallen op  een mooie maar lastige hike va 4 uur. ( moet lukken hebben we besloten).

Toch maar even naar het informatie centrum bij binnen komst park, daar horen we dat onze trail niet open is. Dus op aanraden van de dame in kwestie gaan we de volgende drie lopen, The narrows/ the Weeping rock en the watchmen trail.

We hebben er zin in, je worden door het park heen gebracht door een pendel bus, dus lekker makkelijk. Het is een kloof met aan twee kanten hele mooie aanzichten van rode rotsen. Allerlei vormen, mooie blauwe hemel, watervallen en soms wat witte bergtoppen en de virgin rivier.  Super mooi, echt genieten!!

Wat is dat tof man, lijkt wel het wilde westen met die grove rode bergtoppen. Hebben zo iets  nog nooit eerder gezien!

De eerste trail ( the narrows)is makkelijk te doen, ongeveer 1.5 uur. Tussen de spleet

Van de berg door samen met een heleboel kleine eekhoorntjes.

Tweede trail is kort bergop maar super mooi! Regendruppels van de berg af en uitzicht over het dal. Daarom de naam the weeping rock.

Laatste een echte pittige ( Medium geklasseerd en daarom ook super leuk) bergop naar een uitkijkpunt boven de vallei.( En ja hoor opa en oma er was geen ruiling dus we moesten lang de bergwand en kloof naar boven klimmen). De meiden waren super sterk en echte doorzetters. Bijna twee uur in de hitte! ( graad of 30 denk ik)

Dan is het tijd voor een beloning! Even een lekker ijsje halen bij een Italiaan.

Papa had een klein foutje gemaakt met bestellen , dus de dames hadden twee ballen op hun hoorntje ter grote van een volleybal. Uiteraard moesten we ook nog weer even de souvenir winkel in ( lekker hoor met vrouwen op pad) .. daar werden we aangesproken door hele aardige mensen uit Texas. Ze wilden weten hoe het kwam dat we hier met kids waren.

Zij hebben natuurlijk maar heel kort vakantie in Amerika. We werden uitgenodigd door ze voor een glaasje in hun enorme RV maar zijn niet gegaan.

Liever lekker een vuurtje, biertje, muziekje luisteren,chillen en een beetje kijken naar wat er morgen allemaal komen gaat.

Dus tot morgen!! Doeiiiiii Arie