Dag 9

28 april 2019 - Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten

Vandaag rijden we naar Zion National park. Van een mega drukke stad naar alle rust in de natuur. bizar contrast! Op weg naar Zion zakken we eerst nog even af naar de Hoover dam. Het is een half uurtje om maar zeker de moeite waard. Mega bouwwerk waar we over heen mogen rijden ( tegen alle info in dus meevaller) Bij aankomst werden we behoorlijk gecontroleerd. Alle opbergvakken moesten open van de camper en de vriendelijke man kwam ook even binnen een kijkje nemen. De Hoover dam staat hoog op de lijst van een mogelijke terroristische aanslag en dat kon je dus merken aan de controles.

Vanuit de Hooverdam reden we naar Zion Canyon. We waren enorm onder de indruk bij aankomst. De rode rotsen doemen ineens op en je hebt direct het idee dat je je in een andere wereld begeeft. Dat idee hebben we überhaupt wel hier. Ieder gebied is zo enorm anders. De camping was een feestje... heerlijk zwembad en een stromende rivier langs onze camper. ‘S Avonds een lekker vuurtje gemaakt en marshmallows gescoord in het kampwinkeltje...Best spannend op de camping want je weet dat er allemaal beesten zitten in dat gebied. Senne zat ook voornamelijk met haar benen op de stoel i.p.v onder de stoel. Onder het genot van een kampvuurtje en marshmallows wilden de kids allemaal dingen weten over vroeger... worden we och wel oud he! Hahahaha .... liefs Debor